Old 17-04-08, 23:18   #21
Bonja the Zmaj
Defensor Pacis

Registrovan: Sep 2007
Bonja the Zmaj na dobrome putu

Quote:
Originally Posted by raki View Post
Hvala SLow.

Zalosno je sto je isti obrazac primijenjen u praksi jos nekoliko puta, cime je (jos veca steta) u ocima sire javnosti potpuno derodiran pokusaj stranih faktora da pomognu formiranje slobodnomislecih MNE krugova putem finansiranja pojedinih NVO. Ovdje mislim na period do 2002. godine.
Probacu da dodjem do vise cinjenica o toj Akciji - s njom nikad nisam imao nikakvih dodira, ali par bliskih prijatelja jeste.

O strancima i NVO - malo kasnije. Tuzno je da se 99% nvo pretvorilo u implementing agencies planova potrosnje ino-organizacija, izgubivski potpuno dodir sa terenom.

Quote:
Originally Posted by raki View Post
Kolateralna steta je i sazrijevanje svijesti u Crnoj Gori da termin NVO znaci isto sto i DOO, samo bez obaveze placanja poreza.

Dobar dio kafana po NK je registrovan kao NVO, jer one ne placaju poreze ako imaju godisnji profit manji od 4.000 Eur. Ali takvo stanje i odgovara svima
Bonja the Zmaj is offline   Reply With Quote
Old 27-04-08, 11:13   #22
Bonja the Zmaj
Defensor Pacis

In last decade, civil sector in Montenegro emerged at the surface of Montenegrin social and political arena, taking over the huge space created by the poor capacities of political parties to reinvent their practices on the basis of requirements of EU integration processes, in terms of ensuring quality service of citizens’ needs. Although it presents a rather new concept to the Montenegrin post communist and postwar political and social practice, despite the numerous deficiencies, civil sector has managed to impose itself as the unavoidable stakeholder in most important social debates, at the national as well as local level.
Generally, strength of the civil sector derives from the fact that, unlike political parties, they are more oriented towards the changes of the social practice, rather than change of government itself.
In this regards, they serve as the external corrective to the official government, offering constant feedback from the citizenship and/or specific social groups with their specific interests. Additionally, civil sector provides basis for specific change oriented mobilization of citizens, which proved itself as the quality contribution to the political debates and rhetoric’s of political
parties, i.e. civil sector has been the pioneer in raising the importance of key
development/transitional issues and henceforth political parties has been adapting their political agendas in this regards. This is especially relevant to the issues of corruption, social inclusion, sustainable development, human rights, etc.
Respectively, civil sector has established more concrete interaction with key European values and it has been the most important advocate for their application into the Montenegrin social and political practice and safeguard of the general civil interests in this regards. Thus, civil sector penetrated the boundaries between the country and international environment, isolated by the long time war and UN sanctions, and just laid down the path for the political and economical integration.
As such it has been influencing the public awareness over the key landmarks of new political framework under construction, specifically influencing the creation of political culture, which remains the crucial loophole of all comprising reforms of Montenegrin society.
Finally, in the transitional context, civil sector has providing the complementary services to the domestic educational system as well as it has been a reservoir for human resources, equipped with the practical skills, for the state administration and private sector.

As per specific situation in Montenegro is concerned, civil sector has been operating under rather liberal Law on Non Governmental organizations, in terms of set up and operational issues. On the other hand it provides an ample of opportunity for manipulations (especially regarding the tax evasion through registering small business enterprises as the NGO’s1).
Although the number of existing NGO’s goes beyond the 3,5002, there are no more than 200 genuine civil sector organizations3. They cover various areas, from anti corruption to environment issues4, and despite the regional discrepancies5, they have been recognized by the state and private sector as an important partner, despite their agendas often does not coincide. However, although NGO’s usually manage to launch important initiatives, maintain the public focus and importance of the topics, when it comes to the specific expertise – their capacity to generate sustainable alternatives often does not match their enthusiasm. Additionally, most of the NGO’s is reluctant to tackle some important issues which have political implications (e.g. corruption).
Furthermore, in these types of sensitive issues, most of the NGO’s rarely go beyond formal statements on the general situation, whereas the concrete identification of the causes of the problems and critical approach to the most obvious manifestations, as well as pointing out the correlations – is often not adequate6.
This was not the case in the situation related to the values issues (e.g. human rights), but when it comes to the specific issues related to the management of national resources and state administration, civil sector is facing difficulties to go beyond ad hoc activities and integrate their efforts. The issue of international engagement is a specific importance. Although in the initial phase, their support to the development of civil sector was crucial, civil sector became solely dependant on the international funding7. This led to the situation that many civil sector organizations plan their activities in accordance with international organizations strategies, rather than on specific needs of the society, i.e. the needs assessment is done primarily by the international organizations and NGO’s are slowly turning into the implementing agencies. This remains an issue of outmost concern.
Second point of concern is related to abuse of civil sector for promotion of – not political – but political party’s interests.
Finally and despite the aforementioned problems, latest public opinion surveys demonstrate the lack of confidence among the citizens towards the political parties and increase of trust in certain NGO’s8, meaning that political parties are no longer regarded as the key mediums for articulation and safeguard of public interests, which presents a indication of increased dynamics of process of political emancipation of the society (although this dynamics is still far from desired one).

1 “…since the profit of economic activities of NGOs currently is tax-exempt as long as it does not exceed €4,000”, Corruption in Montenegro 2007, Chr. Michelsen Institute report, commissioned by Sida.
2 Which means that in the country with app 660.000 inhabitants – there is 1 NGO per 188 citizens (including the underage)
3 Genuine – in terms of regular activities, existing staff, regular financial reporting, etc.
4 Environmental NGO’s, in cooperation with several other NGO’s renowned for their advocacy activism, launched a famous Tara river protection campaign (http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3743698.stm), which significantly contributed to the NGO relevance in the country
5 Undeveloped northern Montenegro has low number of NGO’s, mostly operating on the grassroots level, with very limited capacities, whereas the central part, as economically advanced, has the largest concentration of fully operational and influential NGO’s
6 For example, many NGO’s are quite active in the phase of drafting of legislation, whereas in the follow up implementation their efforts are often decreasing, mainly because of the lack of capacity to undertake the appropriate monitoring and to avoid stepping on anybody’s toes
7 There are almost no cases of support to the civil sector by the private sector, apart in the humanitarian area, whereas the state funding is under heavy controversies for endorsing only politically favored organization in very non transparent manner
8 Vanja Calovic, Executive Director of MANS, leading anti corruption NGO and Transparency International chapter for Montenegro has been constantly voted as the most popular public figure in Montenegro in 2007 and 2008.
Old 20-11-09, 09:59   #23
Bonja the Zmaj
Defensor Pacis

Default NVO sektor - Dežurno oko puno tajni

Evo ga txt u Pobjedi

Za finansiranje projekata NVO država izdvaja mnogo novca. Javnosti se nametnule nevladine organizacije koje se pojavljuju u ulozi kritičara institucija, pojedinaca i propisa. O svojim finansijama nerado govore

Podgorica - Gotovo 4.000 nevladinih organizacija u Crnoj Gori je osnovano za nepunih 15 godina. U javnosti su, međutim, najviše eksponirane one NVO koje svoj imidž grade na kritici svega i svačega u državi. Po strani i bez medijske pažnje, nažalost, ostaju organizacije koje sa velikim entuzijazmom pomažu invalidima, djeci sa posebnim potrebama, samohranima... Njihove prostorije su skromne, oprema oskudna, plate niske, ali su učinci veliki.

Oni skromniji rado pričaju o svim detaljima svog rada, uključujući poslovanje i finansije. Iz drugih NVO, posebno od onih „prepoznatih”, teško možete izvući informaciju o tome čime se konkretno bave, osim što kritikuju; kolika su im primanja; odakle im stiže novac i kako se finansiraju. Nerado o tome govore, iako traže od institucija, pojedinaca i političara da na uvid javnosti stave sve ono što rade.

Direktor Instituta „Alternativa” i jedan od osnivača Centra za razvoj nevladinih organizacija Stevo Muk ne krije da i danas ima primjera da neke velike, ili čak najvidljivije nevladine organizacije svoje finansije ne čine javnim.

- To je problematično i treba postaviti pitanje zašto je tako. NVO imaju obavezu da, kao i sva druga pravna lica, predaju godišnje finansijske izvještaje Poreskoj upravi, odnosno Privrednom sudu, kaže Muk.

Sociolog prof. dr Srđan Vukadinović kaže za „Pobjedu“ da je uzrok rezervisanosti prema nevladinim organizacijama njihov broj i netransparentnost.

- Ako je njihova aktivnost obavijena velom tajanstvenosti, to ne ide na ruku povjerenju u civilno društvo koje pretenduje da bude korektor djelovanja i „dežurno oko” kontrole državnih institucija - ističe Vukadinović.

Civilni sektor je partner državi i mnogi projekti se finansiraju upravo iz državnog budžeta. Od igara na sreću podijeljeno je 3,4 miliona eura za projekte civilnog sektora. To je samo dio prihoda koji se njima usmjerava iz državnog ili budžeta lokalnih samouprava. Novac za NVO sektor daje, takođe, i parlamentarna komisija, gotovo svako ministarstvo u Vladi, a u posljednje vrijeme su tu i sredstva koja Evropska komisija, kroz IPA program, usmjerava za podršku projektima civilnog sektora.

- Zakonom, posebno Vladinom uredbom, definisan je način raspodjele dijela sredstava od igara na sreću. Uredbom je definisano da se 60 odsto ovih sredstava raspoređuje na sljedeći način: za socijalnu zaštitu i humanitarne djelatnosti – pet odsto, zadovoljenje potreba lica sa invaliditetom - 40, razvoj sporta - 20, kulture i tehničke kulture - 10, vaninstitucionalno obrazovanje i vaspitanje djece i omladine - pet i doprinos borbi protiv droge i svih oblika zavisnosti - 20 odsto - kaže dr Drago Drobnjak, predsjednik Komisije i pomoćnik ministra kulture, medija i sporta.

- U razvijenim zemljama uticaj civilnog sektora na kreiranje javne politike smatra se jednim od najznačajnijih demokratskih tekovina. Kod nas je uticaj nevladinih organizacija iz dana u dan sve veći. Nažalost, njihova borba za bolji ambijent često je u sjenci onih organizacija čiji su ciljevi, finansije i poslovanje obavijeni velom tajne. No, to su problemi kojima se mora pozabaviti sam nevladin sektor, ako pretenduje da bude ono što mu je zaista i uloga u demokratskim društvima – partner državi – kaže direktorica predstavništva fondacije Institut za otvoreno društvo u Podgorici Sanja Elezović.

Donatori iz inostranstva

- Ukupna vrijednost projekata koje je MANS realizovao tokom 2008. godine je oko 320.000 eura - saopštio je za „Pobjedu” zamjenik izvršnog direktora ove NVO Dejan Milovac.

Ova organizacija nije konkurisala za sredstva od igara na sreću, niti je bilo kada od osnivanja potraživala sredstva koja za nevladine organizacije izdvaja Skupština ili lokalni parlamenti. Glavni donatori prošle godine su bile ambasade zemalja Evropske unije, USAID, agencije UN i multilateralne organizacije, kao i strane privatne fondacije – odgovorio je Milovac na naše pitanje o finansiranju MANS-a.

- U MANS-u, naveo je Milovac, do kraja 2008. godine, radilo je ukupno 29 ljudi, dok ih trenutno radi 40. Prosječna plata u MANS-u je na nivou državnog prosjeka. Sa aspekta finansijskog poslovanja, nevladine organizacije kontrolišu Poreska uprava, ali i Inspekcija rada, kada je riječ o zapošljavanju i pravima radnika. Svi zaposleni u MANS-u su osigurani i uživaju penzijsko i zdravstveno osiguranje. Na ime poreza i doprinosa, uključujući i porez na rentu, MANS je državi, u 2008. godini, uplatio preko 52.000 eura - ističe Milovac.

Predavači traže stotinu eura po času

Kod mnogih programa najveća sredstva se traže za predavače.

- Dešava se da predavač, tek svršeni student, za čas traži i 100 eura, dok je čas redovnog profesora na Univerzitetu Crne Gore ispod 20 eura - ističe Drobnjak.

Na naše pitanje da li su mu poznata primanja zaposlenih u NVO sektoru odgovorio je negativno, ali da bi mu bilo drago da to sazna, radi poređenja.

- Moja plata, kao pomoćnika ministra sa 32 godine staža i zvanjem doktora nauka iznosi 710 eura - kaže Drobnjak.

Mistifikacija

Centar za demokratsku tranziciju ima sedam zaposlenih, i za prvih devet mjeseci ove godine uplatio je oko 20.000 eura za poreze i doprinose na zarade, koje su, u prosjeku, 650 eura.

- Pošto se finansiranje NVO često mistificira i bez razlike na teret cijelom civilnom sektoru stavlja netransparentno i problematično finansiranje, bilo bi dobro da sve nevladine organizacije objave makar podatak o ukupnom godišnjem budžetu i koliko su od toga uplatili za porez državi, kaže za „Pobjedu” Milica Kovačević, pi-ar koordinator CDT.

U najvećem dijelu, CDT dobija novac od međunarodnih organizacija i ambasada. Njihove projekte finansijski su podržavali USAID, NDI, NED, ORT, BTD,FOSI, OSCE, CIDA, te ambasade SAD, Holandije, Poljske, Slovačke…

Zarada do 4.000 eura

Nevladina organizacija može, po zakonu, obavljati privrednu djelatnost, pod uslovom da se cjelokupna dobit upotrijebi za ostvarivanje ciljeva zbog kojih je osnovana. Ukoliko taj prihod prelazi 4.000 eura ili 20 odsto ukupnog godišnjeg prihoda u prethodnoj godini, NVO ne može obavljati privrednu djelatnost.

Ako nastavi da je obavlja, biće kažnjena od desetostrukog do tristostrukog iznosa najniže cijene rada u Crnoj Gori.

Političke ambicije

Pojedine NVO nijesu ostale imune kada su u pitanju političke ambicije. Nekadašnja NVO Grupa za promjene danas je parlamentarna partija.

Srđan Vukadinović kaže da primjer Grupe za promjene, odnosno današnjeg Pokreta za promjene, čiji su se čelnici zaklinjali da neće ući u vode politike, najbolje opovrgava tvrdnju da pojedini konstituenti civilnog sektora nemaju političke ambicije.

- Pojedinci, koji su navodno prepoznatljivi kao oštri kritičari vlasti i koji se ne vežu ni za jednu organizaciju, nijesu imuni od upliva u politiku. Da ne govorim o tome koliko ima projekata, pod firmom civilnog društva, koji imaju namjeru da daju potporu državnoj vlasti, istakao je Vukadinović.

Od projekta do projekta

Centar za građansko obrazovanje se finansira od projekta do projekta. To znači da prolaze konkursne procedure kod donatora.

- Moja plata je nešto malo iznad prosječne crnogorske plate. Poreske i druge službe koje su kontrolisale rad organizacije imale su prilike da se uvjere u zakonitost i transparentnost našeg rada – saopštila je izvršna direktorica Centra za građansko obrazovanje Daliborka Uljarević.
Old 20-11-09, 10:03   #24
Bonja the Zmaj
Defensor Pacis

Quote:
Originally Posted by Bonja the Zmaj View Post
Direktor Instituta „Alternativa” i jedan od osnivača Centra za razvoj nevladinih organizacija Stevo Muk ne krije da i danas ima primjera da neke velike, ili čak najvidljivije nevladine organizacije svoje finansije ne čine javnim.

- To je problematično i treba postaviti pitanje zašto je tako. NVO imaju obavezu da, kao i sva druga pravna lica, predaju godišnje finansijske izvještaje Poreskoj upravi, odnosno Privrednom sudu, kaže Muk.
Rece Stevo Muk, i izostavi informacije o finansijama njegovih NVO

PS: Samo da ne upitaju Centar za Monitoring oko njihovih finansija
Old 20-11-09, 10:22   #25
nihil
MiM team Expert

Registrovan: Sep 2008
nihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu auru
Send a message via Skype™ to nihil

Uloga NVO jeste da ukazuje na probleme koji postoje u društvu i da od vlasti traži da se oni rješavaju, nudeći pri tome toj vlasti svoju, prije svega, stručnu pomoć. ... Bilo bi interesantno analizirati kome su i kada dijeljena sredstva iz državne kase namijenjena NVO sektoru, jer se tako može saznati koje NVO su dobile najviše sredstava od vlasti. Pošto NVO koje kritikuju ponašanje vlasti nisu finansijski podržane iz sredstava namijenjenih NVO, to onda znači da vlast pomaže one NVO koje skreću pažnju na pitanja koje vlast može i hoće da riješi, ili one koje su zapravo produžena ruka vlasti.
Old 20-11-09, 10:41   #26
Bonja the Zmaj
Defensor Pacis

Quote:
Originally Posted by nihil View Post
Bilo bi interesantno analizirati kome su i kada dijeljena sredstva iz državne kase namijenjena NVO sektoru, jer se tako može saznati koje NVO su dobile najviše sredstava od vlasti.
uglavnom se kroz ovaj sistem finansiraju lokalni aktivisti vlasti (ali i odredjenih opozicionih partija, kojima je DPS omogucio rad u skupstinskoj komisiji za raspodjelu sredstava za NVO), kao i odredjene organizacije koje DPS ovim kupuje (kulturne, manjinske i sl)
Old 20-11-09, 10:45   #27
Obama
MiM team Forumaš

Registrovan: Nov 2007
Obama nepoznate kvantitete u ovom trenu

Bonja, Institut alternativa, ima jednu kancelariju u sklopu CRNVOa, 1 ili 2 zaposlena i eto, ponekad odradi neki press dje se prezentira neka studija sto se radi u saradnji sa nekim profesorom... gledao sam da rade neke projekte zajedno sa EP, CRNVO, CGO... i pise u svakom projektu ko finansira, najcesce je to SOROS institut za otvoreno drustvo, koliko sam ja upucen.

A sto sa CEMIem, sto je problem njihovo finansiranje? podijeli sa nama
Obama is offline   Reply With Quote
Old 20-11-09, 11:05   #28
Bonja the Zmaj
Defensor Pacis

Quote:
Originally Posted by Obama View Post
Bonja, Institut alternativa, ima jednu kancelariju u sklopu CRNVOa, 1 ili 2 zaposlena i eto, ponekad odradi neki press dje se prezentira neka studija sto se radi u saradnji sa nekim profesorom... gledao sam da rade neke projekte zajedno sa EP, CRNVO, CGO... i pise u svakom projektu ko finansira, najcesce je to SOROS institut za otvoreno drustvo, koliko sam ja upucen.
Poenta je bila - da ponudi konkretne cifre, kao MANS i CDT, a ne da gusla uopstenu pricu. A o tome koliko novca prodje kroz IA i NVO koje si pomenuo, i koliko se drzavi uplati za poreze - mogu samo da spekulisem, jer su umjesto cifara, ponudili samo uopstenu pricu

Quote:
A sto sa CEMIem, sto je problem njihovo finansiranje? podijeli sa nama
Prostorije u Vektri, sopstvena agencija, restoran Verdi... za pocetak
Old 20-11-09, 11:14   #29
Obama
MiM team Forumaš

mislis li da je MANS rekao istinu? aj obraza ti, mislis li? za MANS se govori da na racunima obrne preko pola miliona eura, koliko cisto uzme nzm ali neki suvise dobri izvori govore da su to stotine hiljada eura

a sto se tice CEMIa, ima se moze se. imas li ti konkretan podatak za CEMI, ko ih finansira?
Old 20-11-09, 11:36   #30
Nabuko
Računam diskonte!

Registrovan: May 2007
Nabuko ima famoznu auruNabuko ima famoznu auruNabuko ima famoznu auruNabuko ima famoznu auruNabuko ima famoznu auruNabuko ima famoznu auruNabuko ima famoznu auruNabuko ima famoznu auru

Tu bagru izdajničku treba oporezovati da bi država održala stabilnost budžeta u kriznim vremenima za koja mi nismo krivi .

Lumpenproletarijat, ta pasivna trulež najdonjih slojeva starog društva, biće delimično ubačen u pokret proleterskom revolucijom, ali će se po čitavom svom životnom položaju radije dati potkupiti za reakcionarna rovarenja.
Iz komunističkog manifesta.

Ne potcjenjujem ničije predispozicije za bavljenje politikom, ali treba znati da u društvima kao što je crnogorsko, harizmu često održava jedna pokorna struktura, koja brani njegovu harizmu zarad očuvanja sopstvenih interesa i želje da bude blizu vođe, predstavljajući sebe kao nezavisne posmatrače

Nevjerovatan je broj tzv. “nevladinih organizacija” u Crnoj Gori, bore se za prava tuljana, sibirskih tigrova, vjeverica, homoseksualaca, za čiste plaže, orlove i sokolove, trudnice, slijepce i osobe sa ravnim tabanima. To je znak da Crna Gora postaje moderna i civilizirana država ?
Nabuko is offline   Reply With Quote
Old 20-11-09, 11:50   #31
Bonja the Zmaj
Defensor Pacis

Quote:
mislis li da je MANS rekao istinu? aj obraza ti, mislis li? za MANS se govori da na racunima obrne preko pola miliona eura, koliko cisto uzme nzm ali neki suvise dobri izvori govore da su to stotine hiljada eura
Prvo, veoma je ruzno preskakati teme. Ja kazem da Muk nije dao nikakve podatke, a ti, umjesto da das kontraargument, pocinjes sa a ovi sto su ih dali, ionako lazu. Jedna po jedna tema, pricacemo o svakoj.
Drugo, pojma nemam da li je MANS rekao istinu, ali jeste iznio podatke, kao i CDT. U slucaju g-dina Muka, ja te podatke ne vidim. Mozemo da pricamo u okviru ponudjenih podataka, kao i da spekulisemo na osnovu carsijskih prica. Izaberi sto ti vise odgovara.

Quote:
a sto se tice CEMIa, ima se moze se. imas li ti konkretan podatak za CEMI, ko ih finansira?
Ima se, moze se??? A bravo ti ga brate moj, demokratski i reformski. Samo naprijed, tako ce se Milo smjenjivat

Obama, ne znam koje te tacno finansije CEMI-ja zanimaju. One od DPS i JUBE (a pitaj Meda za ovu firmu, da vidis sto ce ti rec') ili ove od inostranih donatora? Posto inostrane imas i na njihovom sajtu
Old 20-11-09, 12:22   #32
Rakoon
jagnjeca brigada

Registrovan: Oct 2007
Rakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjemRakoon dragulj među dragim kamenjem

Quote:
Originally Posted by Bonja the Zmaj View Post
Rece Stevo Muk, i izostavi informacije o finansijama njegovih NVO
ma viđi Bonjašu, ja bih da taj CRNVO/MANS tenis nekako izbjegnemo makar ođe. ako tražim mnogo, nek mi bude oprošteno, ja sam ionako neznaven
Rakoon is offline   Reply With Quote
Old 20-11-09, 12:27   #33
Obama
MiM team Forumaš

bonja,

1. Ko zna sto je Steva pitala novinarka ili novinar i sto su oni izvukli za tekst, valjda to znas, da novinar objavi recenicu dvije koje ga interesuju i to je to, dakle ne znamo sto je konkretno pitan, kaptas

2. pricam samo kakve postoje indicije za nvo dobre drugarice gordane djurovic, kako jednom ona rece

3. ima se moze se je bila shala valjda si shvatio

4. pokret sam napustio

samo kazem, ne napadaj covjeka zbog jedne recenice koju je prenio novinar, a plus i ne znamo sto je covjek pitan, nista drugo.

podsjeca me na jedan komentar ispod mog teksta za forum vijesti, "I tako on ustane ujutro i podje do banke da podigne honorar vijesti". Ljudi bash olako pricaju sto predstave nemaju i daju vrlo lake kvalifikacije, da ne kazem mlate
Old 20-11-09, 12:36   #34
Calathea
MiM team Expert

Registrovan: Jan 2007
Calathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjemCalathea dragulj među dragim kamenjem

A zar vi svi ne mlatite pogrešan grm?

Boli me uvo koliku ima platu Muk, dobra drugarica, Zlatko, itd i ko im je daje, osim onog dijela koji im se daje iz budžeta - ne rade u javnim uslugama i neka mlate milione. Ako se ovima iz javnih usluga čini da je mnogo neka pređu u nvo i mirna Bačka.

Ali strašno marim koliko, gdje i od koga zarađuje drugarica dobre drugarice, njen muž ili sestra od tetke, jer su oni plaćeni i iz mog džepa i imam pravo da marim ako nemam pametnijeg posla.
Old 20-11-09, 12:41   #35
nihil
MiM team Expert

Registrovan: Sep 2008
nihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu aurunihil ima famoznu auru
Send a message via Skype™ to nihil

Prvo i osnovno pitanje, provjeriti ko je, kada, koliko i za šta dobio sredstva koja kontroliše vlast. Vlast ne daje ni cent slučajno i nekome ko im se miješa u "posao", osim u slučajevima kada su na to primorani zbog uticaja stranih organizacija i vlasti njihovih država.
Old 20-11-09, 12:46   #36
Obama
MiM team Forumaš

calathea, potpuno se slazem.

nihil, vlada i skupstina treba da daju odredjena sredstva NVO sektoru ali vecinu novca daju podobnima, dok jako malo daju nepodobnima (crnvo, cgo, alternativa, ep...)
Old 20-11-09, 13:00   #37
nestasni_cipiripi
MiM team King / Queen

Registrovan: Feb 2008
nestasni_cipiripi uskoro postaje slavan
Send a message via MSN to nestasni_cipiripi Send a message via Yahoo to nestasni_cipiripi

NVO je i par kafića u centru Podgorice,kao i CPC ...
nestasni_cipiripi is offline   Reply With Quote
Old 20-11-09, 13:06   #38
Obama
MiM team Forumaš

hahahahahhahahha, je li CPC radila kakav projekat sto bi to show bio da cika miras aplicira kod vlade za projekat ahhahahahha
Old 20-11-09, 13:19   #39
Sharp
MiM team Expert

Registrovan: Jun 2008
Sharp has disabled reputation

1. Mene mnogo vise od finansiranja NVO sektora zanima gdje idu pare iz budzeta koji mi punimo. Ta sredstva koja NVO crpi iz budzeta su zanemarljiva u odnosu na ona sredstva dobijena od stranih donatora.
2. U drzavni budzet se ulije vise novca od poreza i doprinosa na zarade zaposlenih u NVO nego sto se iz budzeta njima dodijeli za projekte, tako da je u tom odnosu sa njima budzet u plusu.
3. Tacno je da neki direktori nevladinih organizacija imaju enormne zarade. Znam za jedan slucaj u kome je sada vec bivsi izvrsni direktor jedne NVO imao oko 3000 eura platu.
4. Tacno je da MANS ne uzima ni cent drzavnog novca niti se prijavljuje na lokalne konkurse za dodjelu sredstava.
5. Ogromna vecina sredstava dodijelljenih na konkursima drzavnih institucija (lokalne samouprave, skupstina, igre na srecu, ministarstva...) se dodjeljuju fantomskim nevladinim organizacijama ciji su osnivaci i direktori clanovi familija i bliski prijatelji ljudi iz vlasti. Znam za nekoliko primjera dje se osniva NVO neposredno prije konkursa i dobija ogromna sredstva na konkursu, za projekat koji nikad nije bio realizovan.
7. Sta je problematicno u tome sto neke NVO imaju pare? Kome smeta to sto CEMI ima restoran i agenciju? Sta je tu protivzakonito? Pa ako vec postoje, onda je normalno da na sve nacine (legalne) pokusaju sebi obezbijediti sredstva za funkcionisanje. Ili se i ovdje rukovodimo principom - da komsiji crkne krava?
6. Ima tu jos mnogo toga...
Old 20-11-09, 13:37   #40
nestasni_cipiripi
MiM team King / Queen

Registrovan: Feb 2008
nestasni_cipiripi uskoro postaje slavan
Send a message via MSN to nestasni_cipiripi Send a message via Yahoo to nestasni_cipiripi

Quote:
hahahahahhahahha, je li CPC radila kakav projekat sto bi to show bio da cika miras aplicira kod vlade za projekat ahhahahahha

Pa oni i jesu dobijali neki novac iz budžeta predviđen za NVO
nestasni_cipiripi is offline   Reply With Quote

Tags
crnoj, gori, nvo, sektor

Opcije Teme
Način Prikaza